обдаровані вихованці - 4 Квітня 2012 - Офіційний сайт
Середа, 07.12.2016, 17:26
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти Великописарівської райдержадміністрації

Меню сайту
Категорії розділу
Міні-чат
200
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 166
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2012 » Квітень » 4 » обдаровані вихованці
14:44
обдаровані вихованці
Обдаровані діти- майбутній цвіт нації, еліта, наша гордість і честь.
 «Своєчасно знайти, виховати й розвинути задатки і здібності
у своїх вихованців, своєчасно розпізнати в кожному його покликання
– це завдання стає тепер найголовнішим у
системі навчально-виховного процесу»
В. О. Сухомлинський
    Одна зі статей, присвячена педагогіці виховання нестандартної дитини, починається фразою: "Обдарованих дітей буває тяжко вчити, з ними нелегко жити, а виховувати їх геть неможливо". Джонсон та Роус.
    Кожна цивілізована країна і кожна розвинена нація одним з найбільших своїх скарбів вважає талановиту людину. У наш час яскраво окреслилися принципово нові риси світової цивілізації, що пов'язані з якостями функціонування постіндустріальних суспільств, інформаційних технологій, процесів інтеграції та глобалізації, що дає можливість стверджувати про формування нової цивілізації — ноосферо - космічної. Високого рівня розвитку досягатимуть держави, які матимуть кваліфіковані кадри у високотехнологічних галузях виробництва. Тому у державній політиці дуже гостро постає питання обдарованості.
     У психологічній літературі немає єдиної думки щодо визначення поняття обдарованості. Вивчення її відбувалося з різних позицій як психології і філософії так і педагогіки чи медицини. Обдарованість як поняття загальної психології це високий рівень здібностей людини, що дозволяє їй досягти особливих успіхів у певній галузі діяльності. Обдарованість є результатом і свідченням високого рівня інтелектуального розвитку індивіда.
     Обдарованість є сплавом природженого і набутого. Людина як істота соціальна, її психіка цілісне утворення, що опосередкована трудовою діяльністю, вихованням, спілкуванням з іншими. Такі соціальні фактори мають принциповий вплив на формування і яскраві вияви обдарованості особистості.
     Виявлення чи розпізнавання обдарованих вихованців є одним із приоритетних напрямів педагогічної справи (Закон України «Про освіту». Стаття 21. Психологічна служба в системі освіти. У системі освіти діє державна психологічна служба. Психологічне забезпечення навчально-виховного процесу в навчальних закладах здійснюють практичні психологи, за своїм статусом практичні психологи належать до педагогічних працівників.).
     Більшістю сучасних психологів проблема розвитку обдарованої дитини розглядається у контексті розкриття її творчого потенціалу, розвитку інтелектуальних здібностей, а також формування особистісно-мотиваційної сфери. К.Д.Ушинський писав про те, що дитина, яка отримала від народження щасливе поєднання інтелектуальних і творчих здібностей, має можливість скористатися ними у майбутньому.
      Зараз зазвичай обдарованими вважаються просто успішні учнів, але ця успішність – результат не стільки особливих здібностей, скільки певних рис характеру (волі, організованості, відповідальності) або сприятливих для розвитку соціальних умов. Це окреме дискусійне питання педагогіки.
       Виділяють такі « неофіційні» типи обдарованих дітей: 1. Найкращий учень: усі його люблять, робить те, що і як йому кажуть; любить подобатися. 2. Бунтівник: сперечається, з ним важко спілкуватися, часто в нього виникає стан емоційно вольового напруження, коли щось загрожує досягненню його мети. 3. Підпільник: знає, що за обдарованість не платять, а навпаки вимагають, тому прагне не вистрибувати, а бути як усі. 4. Втікач: випадає з ліцейної системи, не може підлаштуватися до вимог ліцею, викладачів, майстрів виробничого навчання. 5. Двобічний: відстає або має вади фізичні; його розглядають як слабкого, не помічають обдарованості. 6. Цілеспрямований: незалежний, автономний, знає собі ціну, знає, чого хоче. Найкращий тип для розробки індивідуальної програми.
      У кожного з цих типів свій стиль поведінки, свої потреби, своя система взаємин, свій емоційно-вольовий статус. Саме через це до кожного вихованця має бути індивідуальний підхід на всіх рівнях виховання.
       Науці відома величезна кількість методик, які допомагають пізнати обдаровану дитину з креативністю її мислення, наприклад, · методика "Неіснуюча тварина" допоможе визначити, наскільки в дитини розвинена творча уява, оригінальність мислення, емоційний стан. · методика "Віддалені асоціації" невербальна модифікація тесту А. Медніка виявить оригінальність і гнучкість мислення, уміння перекомбінувати дані елементи в нові комбінації. · методика "Прогресивні матриці Равена" допоможе визначити рівень аналітико-синтетичних умінь. · тест "Не проґав вундеркінда!" допоможе батькам виявити та розвинути приховані здібності та задатки дитини. · методика Векслера допоможе визначити рівень інтелектуальних здібностей. · методика "Особливості творчої уяви" (В.Ф.Маценко) допоможе виявити рівень словесно-логічного мислення.
        Часто батьки та педагоги, які бажають, щоб дитина добре пристосувалася до оточення- однолітків, вчителів, дають їй інструкції, які важким тягарем лягають па плечі самої дитини: "Не задавай стільки питань", "Не сперечайся з вчителем", "Не кажи стільки "метикованих" слів”, "Залиш свої фантазії вдома", "Не забігай уперед" тощо. Справді, більшість дорослих сприймає таку дитину саме як проблему.
       Особлива психологічна якість обдарованих дітей – їх здатність прогнозувати можливі ситуації, способи розв’язання проблем, внутрішньо програвати ситуації ризику й небезпеки, а також знаходити можливі виходи із таких ситуацій. Тож треба бути обережнішим у спілкуванні з дітьми, більше уваги звертати на виявлення та підтримку обдарованості вихованців.
        За Н. С. Лейтесом, обдаровані діти є „справжніми маленькими трудівниками”, які відчувають „задоволення працюючи”. Їх схильність до праці він вважає „виявом самої обдарованості”.
 «Не викликає сумніву, що правильно встановленими,
 цілими, міцними, безпечними сходами можна кого
 завгодно вивести на будь-яку висоту.»
Я. Коменський
 
 
Практичний психолог БДЮТ    А. Г. Закаблук.
Категорія: Новини сайту | Переглядів: 606 | Додав: bdyut | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Єдина країна!

Прапор україни фото скачать, Купити прапор україни купить флаг украины вконтакте - Бесплатный торрент трекер
Пошук
Календар
«  Квітень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Друзі сайту
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання



Copyright MyCorp © 2016